Tutaj powinien być opis

,,Stąd do Olimpu’’

Za nami kolejny konkurs mitologiczny ,,Stąd do Olimpu’’. Uczniowie klas piątych musieli wykazać się wiedzą o helleńskich bogach i herosach, ale też talentami aktorskimi przy prezentacji wybranego przez siebie mitu. Zobaczyliśmy na scenie mit o porwaniu Heleny przez Parysa (drużyna ,,Charybdy’’ z klasy 5 A), mit o Dedalu i Ikarze („Złote Pioruny Zeusa’’ z klasy 5 B), historię Demeter i Kory (,,Herosi Złotego Wieku’’ z 5 B) oraz opowieść o Tezeuszu i Ariadnie (drużyna ,,Cerbery’’ z 5 C).

Konkurs przygotowali i prowadzili uczniowie z klasy 6 B pod kierunkiem wychowawczyni pani Agnieszki Wróbel. Dziewczyny przygotowały urokliwy Taniec Bogiń, a chłopcy wcielili się w mieszkańców świata podziemnego – Hadesu. Tradycyjnie były kalambury, trudny test z wiedzy mitologicznej i poczęstunek boskim nektarem.

Konkurs prowadzili: Weronika Guzek, Wojtek Walas i Wojtek Rutkowski. Hubert Saj przygotował quiz w aplikacji Kahoot jako konkurencję dla publiczności, w której zwyciężyła Ala Kazimierczak z klasy 5 C.

Zamiast tradycyjnej konkurencji plastycznej było zadanie konstrukcyjne: należało zbudować z klocków lego grecką budowlę lub wybraną scenkę mitologiczną. Powstało 7 wspaniałych budowli, stworzonych przez pary konstruktorów. W powszechnym, tajnym głosowaniu piątoklasiści wyłonili zwycięzców. Okazali się nimi Alan Starus i Staś Lewandowski z klasy 5 C. Ich autorstwa jest budowla (nr 5) zatytułowana „Hades”. Drugie miejsce z budowlą (nr 3) „Olimp” zajęli uczniowie klasy 5 A Aleksander Ćwik i Nikodem Miazek, a trzecie miejsce przypadło w udziale Lenie Długosz i Natalii Wasielewskiej, również z klasy 5 A, za pracę (nr 4) „Upadek Ikara”.

Głównymi laureatami konkursu ,,Stąd do Olimpu’’ została drużyna ,,Charybdy’’ z 5 A (Marcelina Wysokińska, Franek Urbańczyk i Michał Żołek). Drużyna zdobyła Puchar Przechodni Dyrektora Szkoły, który od wielu lat przekazywany jest na rok najlepszym znawcom mitologii greckiej w naszej szkole. Klasa 5 A będzie organizować konkurs mitologiczny w roku szkolnym 2025 / 2026.